Life is too short to wait. Live Today!

Life is too short to wait. Live Today!

Black Friday - Ένα φεστιβάλ καταναλωτισμού



 Στην υπηρεσία του σύγχρονου θεού, του χρήματος, η Black Friday αποτελεί μια ακόμη αφορμή για περισσότερη κατανάλωση, υπερχρέωση και "θεραπεία" μέσω αγορών.














Ακούς εκεί, Shopping therapy σου λένε με θράσος όταν εννοούν ότι βρίσκουν ένα προσωρινό διέξοδο στα αληθινά προβλήματα με το λίγο ακόμη "ύλη". Πόση άλλη? Πόσα είναι αρκετά τέλος πάντων? Πότε τελειώνει αυτό το αέναο κυνηγητό του χρήματος που για τη δημιουργία του απαιτεί τη θυσία όλο του προσωπικού χρόνου του καθενός από εμάς; Ποτέ. 
Ζώντας σε ένα υπερκαταναλωτικό κόσμο τα όνειρα του καθενός υλοποιούνται κάτι τέτοιες μέρες με άψυχα αντικείμενα που ατέρμονα θα συνεχίσουν να δεσμεύουν κι άλλο από το χρόνο μας.


  
"Να πάρουμε μια μεγάλη τηλεόραση", τώρα που τις έχουν κάνει φτηνές.  Λες και 32 ίντσες δεν ήταν αρκετές για να μας κρατάνε την προσοχή μας στα θεάματα. Να πάρουμε ένα νέο ... κινητό. Ένα νέο gadget, ένα ακόμη πέμπτο έκτο μπουφάν, ένα πέμπτο ζευγάρι αθλητικά παπούτσια. Ναι, λογικό, άλλα είναι τα παπούτσια δρόμου, άλλα του βουνού, άλλα για το στίβο, άλλα για τους αγώνες, άλλα αυτά για το γυμναστήριο. Ε ρε πέλεκυς που μας χρειάζεται που κάνουμε πλούσιες τις πολυεθνικές με το ομολογουμένως εξαιρετικό τους marketing δημιουργίας νέων αναγκών.

Αμ το άλλο? Νέο ποδήλατο. Μα έχουμε. Όχι, δεν έχουμε με 29ρηδες τροχούς. Δεν μας κάνει πια το 26ρι. Δε μας κάνει πια η κούρσα που αγοράσαμε με 1500 ευρώ, ας αγοράσουμε μια με 2000 αλλά απλά ας έχει δισκόφρενα γιατί τα χρειαζόμαστε τώρα που θα πάμε στο Tour de παραλιακή.







Ας ευχηθούμε να μη πιάσουμε εντελώς τον καταναλωτικό πάτο και  έχουμε και φέτος στην Ελλάδα εικόνες ντροπής σαν αυτές από άλλα εξίσου πολιτισμένα μέρη του κόσμου.












Υπάρχουν αληθινές εκπτώσεις; 

Θα μπορούσε κάτι που πουλιέται 1000 ευρώ ξαφνικά να πουλιέται 300 ευρώ ή 200? Δηλαδή ο πωλητής πουλά δίχως κέρδος ή το κέρδος του όλη τον υπόλοιπο καιρό ήταν τεράστιο;

Όσο για τις εκπτώσεις, τις περισσότερες φορές πρόκειται για πλασματικές εκπτώσεις που έχουν προκληθεί μετά από αυξήσεις ή ξεστοκάρισμα παλαιού υλικού που είναι ήδη απαρχαιωμένο τεχνολογικά. Είναι δυστυχώς όμως μικρή η μνήμη μας και δεν θυμόμαστε τις φυσιολογικές τιμές των προϊόντων που ήδη πωλούνται με υπερκέρδη.

Δε λέω, ο καθένας του κοπιάζει με τη δουλειά ή δουλεία του και θέλει να αποκτήσει περισσότερα.
Οπότε ... μήπως μάταια γκρινιάζω; Ας κλείσω τον υπολογιστή, μη μου βγει διαφήμιση καμιά καλή έκπτωση διαφήμιση και με διαολίσει....











Previous
Next Post »