Life is too short to wait. Live Today!

Life is too short to wait. Live Today!

Bike Fitting by Shimano - Stage 1 - Top Cycles





Καθώς η προετοιμασία για το AlmiraMan συνεχίζεται και πρόκειται να περνάω αυξανόμενο χρόνο κάθε βδομάδα στη σέλα ως το Μάη αποφάσισα να κάνω επιτέλους ένα Bike Fitting για να είμαι απόλυτα σίγουρος ότι θα είμαι ρυθμισμένος σωστά στο ποδήλατο για να μη κινδυνεύσουν γόνατα, μέση, αυχένας με τις προπονήσεις, τη διάρκεια και την ένταση που θα κορυφωθεί στον αγώνα.





(Βίντεο από τη διαδικασία στο τέλος της ανάρτησης)

Τι είναι Bike Fitting?


Bike Fitting είναι η διαδικασία κατά την οποία ρυθμίζεται ο ποδηλάτης στην καλύτερη δυνατή θέση πάνω στο ποδήλατο προκειμένου να ποδηλατεί άνετα και χωρίς πιθανότητα τραυματισμού σε αρθρώσεις λόγω λάθος γωνιών που σχηματίζουν τα άκρα στη στήριξη αλλά και στη διαδικασία που κάνουμε πεντάλ)


Bike Fitting στο Top Cycles

Τις προάλλες πέρασα από τον Στάθη Παντελή στο Top Cycles στο Περιστέρι και ρώτησα πληροφορίες για το Bike Fitting Stage 1 της Shimano που έχει το κατάστημα ποδηλάτων που εργάζεται. Μου είπε τη διαδικασία, το κόστος, το σκέφτηκα και τελικά έκλεισα ένα ραντεβού για Bike Fitting το μεσημέρι της Παρασκευής 20-01-2017.

(Τον Στάθη τον γνωρίζω από το 2011 όταν ξεκίνησα ποδήλατο. Ήταν ένας από τους οδηγούς στις "Περιστεροπεταλιές" μια ομάδα που κάθε Τετάρτη βράδυ πηγαίνει μια μαζική βόλτα στη πόλη από το πάρκο του Αγίου Βασιλείου για 20-30χλμ. Ο Στάθης είχα ακούσει από τότε ότι τρέχει σε αυτά τα Ironman που κολυμπάς 4χιλιόμετρα κάνεις 180χλμ ποδήλατο και μετά τρέχεις ένα μαραθώνιο. Όλα τότε μου φαινόντουσαν τόσο extreme και που να φανταζόμουν ότι ξεκινώντας με απλές ποδηλατοβόλτες θα έφτανα να επιχειρώ κι εγώ τέτοια αθλήματα αντοχής?)



Διαδικασία Bike Fitting


Η διαδικασία του Bike Fitting της Shimano έγινε ως εξής. 
Καταρχάς ξεκίνησε με  τη διαδικασία σωματομέτρησης.


bike fitting top cycles

Μετρήθηκαν στοιχεία όπως ύψος, ύψος λεκάνης από έδαφος, μέγεθος κορμού, μήκος χεριών, πλάτος θώρακα και άλλα που δε πρόλαβα να συγκρατήσω. Ο Στάθης έκανε τις μετρήσεις ενώ ο Θάνος χειριζόταν τον υπολογιστή με το Software της Shimano.


Μετά καταχωρήσαν στο πρόγραμμα τα πεντάλ που έχω (Look Keo classic) αλλά και τα παπούτσια (Gaerne).   Παίζουν ρόλο τα πάντα, ακόμη το 1mm για το σημείο που πατάει το πόδι καθώς τελικά αυτό επηρεάζει το ύψος της σέλας που θα πρέπει να ρυθμιστεί.





Έπειτα ασχοληθήκαν με το ποδήλατο.
Ψάξαν το μοντέλο από τη λίστα του software (έχει 3000μοντέλα η λίστα), έχω το Bianchi Impulso size 55 και αφού επιβεβαιώσαν τις διαστάσεις με μέτρημα του σκελετού περάσαμε  στο κρίσιμο ερώτημα. 

-Πως θες να το στήσουμε Γιώργο; ρώτησε ο Θάνος που δεν ήξερε ότι τρέχω σε αγώνες τριάθλου. 

Οι επιλογές ήταν 1. Comfort 2. Sport 3. Racing-competition και 4. Pro.






Να τονίσω ότι η ρύθμιση έγινε για χρήση ως Road Bike και όχι Time Trial οπότε δεν λάβαν υπόψη τις αερόμπαρες για τη ρύθμιση.





bikefitting.com for bianchi impulso 55
Κάθε επιλογή έχει ως αποτέλεσμα διαφορετικές ρυθμίσεις.
Επιλέχθηκε η Racing-competition επιλογή και δόθηκε εκτύπωση των ρυθμίσεων.














bike fitting results printed
Measuring the handlebar of the bianchiMeasuring the frame of the bianchi impulso

Η επόμενη φάση ήταν όλες οι ρυθμίσεις να περαστούν στο ποδήλατο. Η ώρα του Θάνου που είναι μηχανικός να ασχοληθεί με μετρήσεις, ρυθμίσεις, έλεγχο και επανέλεγχο των δεδομένων στο χαρτί αλλά και το ποδήλατο.










Bianchi Seat Post height after raising 1cm higher  

Οι αλλαγές που έγιναν στο ποδήλατο εξαιτίας του Bike Fitting ήταν δυο.
Η σέλλα ανέβηκε 1.1cm και πήγε 1cm μπροστά












Τέλος μετρήθηκαν τα πόδια και ρυθμιστήκαν αντίστοιχα τα cleat στα παπούτσια.


-Αυτό ήταν, ρώτησα 
-Ναι, μου είπαν. Μένει να δοκιμάσεις το ποδήλατο και να μας πεις εντυπώσεις.


















Πρώτη δοκιμή μετά το Bike Fitting

Polar V800 first test on trainer



Δυο μέρες μετά, μεσημέρι Κυριακής  έβαλα το ποδήλατο στο προπονητήριο και ξεκίνησα τη προπόνηση που είχα να κάνω εν όψει αγώνα AlmiraMan για τον οποίο προετοιμάζομαι. Είχα να κάνω 48χλμ σε ζώνη 2. Τελικά έμεινα στο ποδήλατο για 1 ώρα και 45 λεπτά με συνεχόμενο πετάλι ξεπερνώντας κατά 45 λεπτά τη μέγιστη παραμονή στο προπονητήριο ως τώρα (συνήθως εκανα 30-45 λεπτά)







Εντυπώσεις

Το ότι βρέθηκα πιο ψηλά και πιο μπροστά στο ποδήλατο έκανε αισθητή διαφορά αλλά προσαρμόστηκα γρήγορα. Ήμουν επιφυλακτικός στην αρχή για να δω ότι οι γωνίες στα γότανα είναι φυσιολογικές αλλά τελικά ήταν πάνω απο καλές.

Περιέργως λύθηκε ένα άλλο πρόβλημα που είχα και δεν ήξερα τι να κάνω. Με το 1.1cm πιο ψηλά και 1cm μπροστά που ήρθα οι αγκώνες έρχονται πλέον  σε πιο φυσιολογική θέση στις αερόμπαρες και ακουμπάω πιο άνετα.


Αυτό που δε μου είχαν πει από την αρχή είναι ότι μπορώ να φέρω &το δεύτερο μου ποδήλατο το MTB να το ρυθμίσουν αντίστοιχα χωρίς κάποια εξτρά χρέωση!!! 

Τέλειο;;; απόλυτα!   Με ένα Bike fit δυο ρυθμισμένα ποδήλατα διαφορετικού στυλ το καθένα ενώ οι σωματομετρικές ρυθμίσεις έχουν αποθηκευτεί σε περίπτωση αγοράς άλλου ποδηλάτου (Road, TT, city, οτιδήποτε!!!)



👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻


Ένα κλιπάκι από όλη τη διαδικασία 







Άξιζε το κόστος?

Το κόστος είναι 40 ευρώ και οι ρυθμίσεις αποθηκεύονται για τη στιγμή που θα υπάρξει νέο/2ο ποδήλατο.

Ενώ είναι το πρώτο που πρέπει να κάνουμε όταν αγοράζουμε ποδήλατο σπάνια κάνουμε bike fitting κι εγώ δεν εξαιρώ τον εαυτό μου από τη διαδικασία. Όμως η σκέψη ότι η 1η επίσκεψη στον ορθοπεδικό εξαιτίας κάποιου ασυνήθιστου πόνου, κοστίζει όσο το bike fitting το κάνει απλά ... απαραίτητο!



Previous
Next Post »