Life is too short to wait. Live Today!

Life is too short to wait. Live Today!
🇬🇷Father of three 👫🙆 Marathoner 🏃🏼 Triathlete🏊🚴🏼🏃🏼 Trumpeteer🎺 Novel Writer 📝 ✨✨✨

CycleOps Fluid 2 προπονητήριο - Αναλυτικό Review με δοκιμή ήχου/φασαρίας






Cycleops Fluid 2 προπονητήριο


Έχω το Fluid 2 περίπου 2 χρόνια. Το αγόρασα όταν κατάλαβα ότι είναι δύσκολο να κάνω προπόνηση με πολύ αέρα ή με βροχή/κρύο/αέρα.  Συνυπολογίζοντας και τον χρόνο που χάνονταν μέχρι να αρχίσει πραγματικά η προπόνηση (να κατεβάσω το ποδήλατο στο δρόμο και να φτάσω σε ένα σημείο χωρίς φανάρια, εκτός πόλης ή να μετακινήσω το ποδήλατο με το αμάξι σε άλλο σημείο εκτός αστικού ιστού. Μιλάω για την καθαρή προπόνηση σε ένταση όχι για μια βόλτα ε;








Το προπονητήριο ήρθε σε ένα μεγάλο τραπέζιο κουτί αποσυναρμολογημένο. Όμως είναι πολύ απλή η συναρμολόγηση του.









Η ταμπέλα βρίσκεται στο εξωτερικό του κουτιού και δείχνει τον προσανατολισμό του Fluid2  όσον αφορά τις απαιτήσεις των αναβατών.
Resistance. Βλέπουμε ότι μπορεί να εξομοιώσει πολύ καλά τον επίπεδο δρόμο αλλά και τις ανηφόρες σχεδόν στο μέγιστο βαθμό.
Workout type. Κατάλληλο για τύπο προπόνησης Sprints.

Noise. Το επίπεδο θορύβου χαρακτηρίζεται χαμηλό.



Lifetime Warranty. Δε χρειάζεται περαιτέρω σχολιασμό. Ψάχνοντας στο ίντερνετ έχω βρει πολλές αναφορές χρηστών από αντικαταστάσεις εξαρτημάτων ή και ολόκληρου του μηχανισμού φρένου όταν προέκυπτε δυσλειτουργία.





Ανοίγοντας το κουτί τώρα βρίσκουμε δυο φυλλάδια  και το εγχειρίδιο συναρμολόγησης/χρήσης.





Ευχαριστήριο της CyclOps για την αγορά αλλά και προτροπή για registration του προϊόντος στην σελίδα για την ενεργοποίηση της εγγύησης.  Το έκανα και σε αραιά διαστήματα έρχεται ένα ενημερωτικό σχετικά με εξοπλισμούς, αξεσουάρ, προσφορές και νέα για το Virtual Training.






Φυλλάδιο για το Virtual Training.
2 εβδομάδες δωρεάν δοκιμαστική χρήση του Virtual Training για να γίνει πιο ενδιαφέρουσα η προπόνηση εντός του σπιτιού. Απαιτεί Bluetooth ή Ant+ Speed Sensor εγκατεστημένο στο ποδήλατο και είναι συνδρομητική υπηρεσία. Προσωπικά κάνω τη προπόνηση μου με τη παρέα από youtube video όπως είχα γράψει σε σχετική ανάρτηση..


Εγχειρίδιο συναρμολόγησης/λειτουργίας.

Ώρα να συναρμολογήσουμε το προπονητήριο.


Το εγχειρίδιο χρήστη είναι κοινό για όλη τη σειρά των CycleOps Magneto, Mag Mag+ Wind αλλά και Fluid2. 

Ως εξαρτήματα υπάρχουν μέσα στο κουτί:
a. Μεταλλική βάση του προπονητηρίου
b. Μονάδα φρένου
c. Λαβή σύσφιξης φρένου στο ελαστικό (δύο τύποι, απλή βίδα αλλά και με συμπλέκτη μέγιστης σύσφιξης)
d. Άξονας στήριξης φρένου.
e. Παξιμάδι άξονα
f.  Βίδα σχήματος Γ στην οποία προσαρμόζεται η βίδα σύσφιξης του φρένου
g. Άξονας τροχού ποδηλάτου 
h. Χειριστήριο για προσαρμογή του επιπέδου φρένου (ΔΕΝ υπάρχει στο Fluid2)



1.1 Ανοίγουμε τα πόδια στήριξης της βάσης του προπονητηρίου. Αν απαιτηθεί ίσως χρειαστεί να ρυθμίσουμε τα ελαστικά πέδιλα στις άκρες των σωλήνων. (χρειάζεται αν το πάτωμα δεν είναι απόλυτα επίπεδο)
1.2 Εισαγωγή του μεταλικού εμβόλου μέσα στη δεξιά σωλήνα πάνω στη βάση του προπονητηρίου. Ευθυγραμμίζουμε και βιδώνουμε το μοχλό στο έμβολο



1.3 Εισάγουμε τη βίδα  σχήματος Γ στο πλαίσιο όπως δείχνει η εικόνα.
1.4 Τοποθετούμε τη μονάδα φρένου στη θέση του στο πλαίσιο και περνάμε τον άξονα στήριξης φρένου..



1.5 Στρίβουμε τη λαβή και τη βιδώνουμε πάνω στη βίδα σχήματος Γ.
1.6. Ασφαλίζουμε τον άξονα στερέωσης του φρένου βιδώνοντας το παξιμάδι με ένα γαλλικό κλειδί 1/2''




2.1 Φουσκώνουμε τον πίσω τροχό στην πίεση ελαστικού που προτείνει ο κατασκευαστής.
2.2. Αφαιρούμε τον άξονα από τον πίσω τροχό μας και περνάμε αυτόν που έχει μέσα στο προπονητήριο μας. Αν στερεώσουμε στο προπονητήριο τροχό με άλλο άξονα υπάρχει κίνδυνος να καταστρέψουμε τη βάση ή να προκληθεί κάποιος τραυματισμός.


2.3 Σηκώνουμε το ποδήλατο από τη ντίζα της σέλας και κουμπώνουμε την αριστερή πλευρά του πίσω άξονα στην αριστερή πλευρά στήριξης του προπονητηρίου.
2.4. Τραβάμε κάτω τον μοχλό και πιέζουμε μέχρι να κλειδώσει



2.5  Αν μας φαίνεται πως είναι χαλαρή η στερέωση του άξονα μπορούμε να αφαιρέσουμε το ποδήλατο και να αναπροσαρμόσουμε την αριστερή πλευρά στήριξης του προπονητηρίου σε μια από τις 3 θέσεις. (απαραίτητο αν έχουμε κάποιο τροχό με πιο μικρό άξονα σε μήκος)
3.1 2 επιλογές. Η στάνταρ λαβή και η λαβή με την σύμπλεξη. Στο Fluid στρίβουμε τη κίτρινη λαβή μέχρι να ακουστεί ένα "κλικ".


Όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσουμε μια σύντομη δοκιμή.









Μπροστινός τροχός.

Η CyclOps έχει βγάλει μια βάση με τρεις θέσεις ανύψωσης και στερέωσης του μπροστινού τροχού ώστε να εξομοιώσουμε τη κλίση του ποδηλάτου σε επίπεδο αλλά και δυο διαφορετικά ύψη.





Μέχρι να τη προμηθευτεί κάποιος θα αυτοσχεδιάσει ανυψώνοντας τον τροχό με άλλους τρόπους. Προσοχή όμως στο ορθοπέταλο και στα έντονα sprint!


Προοδευτική αντίσταση.


Κάνοντας λίγο ποδήλατο στο προπονητήριο βλέπουμε πως η αντίσταση είναι σταθερά προοδευτική. Βάζοντας δύναμη να γυρίσουμε τα πετάλια πιο γρήγορα βρίσκουμε αντίστοιχη αντίσταση. Επιλέγοντας ευκολότερη σχέση τα πετάλια μας ελαφρώνουν ενώ βάζοντας μια "δύσκολη" επιλογή γραναζιών όπως μεγάλο δίσκο μπροστά και μικρό γρανάζι πίσω βλέπουμε ότι δε μπορούμε να κάνουμε γρήγορα πετάλι και μάλλον χρειάζεται να βοηθήσουμε και με το βάρος μας κάνοντας ορθοπεταλιά.

Η αίσθηση των πεταλιών σε σχέση με τη ταχύτητα που πηγαίνουμε,  είναι αυτή που θα αντιμετωπίζαμε αν έκανες ποδήλατο έξω σε επίπεδο δρόμο.
Για παράδειγμα στο δρόμο έξω, βάζοντας προοδευτικά όλη μου τη δύναμη ίσως καταφέρω να πάω για λίγα δευτερόλεπτα με 50χλμ/ώρα πριν αρχίσω να κόβω ταχύτητα. Στο Fluid2 αντίστοιχα αν καταφέρω και φτάσω τόσα θα έχω καταβάλει ίδια προσπάθεια με όση έξω.




Το διάγραμμα Watt προς km/h είναι προοδευτικό. (εικόνα από το επίσημο site)


Πως εξομοιώνουμε μια ανηφόρα στο Fluid2?


Το Fluid 2 δεν έχει κάποιο μοχλό ή ντίζα για να αυξήσουμε την αντίσταση. Αυτόματα και προοδευτικά το προπονητήριο αυξάνει την αντίσταση του όσο προσπαθούμε να πάμε πιο γρήγορα. Για να εξομοιώσουμε μια ανηφόρα λοιπόν απλά βάζουμε ένα μικρό γρανάζι στη κασέτα πίσω και αρχίζουμε να κάνουμε πετάλι με πολύ αντίσταση. Κουραστήκαμε έπειτα από λίγο? Βάζουμε μια πιο εύκολη ταχύτητα από το μοχλό και ξαναπαίρνουμε μια ανάσα. Τόσο απλό.






Θόρυβος. Πόσο θόρυβο κάνει το CyclOps Fluid 2?


Και είναι πράγματι όπως το διαφημίζουν; Έχει πράγματι πιο αθόρυβη λειτουργία με τα φτηνότερα μαγνητικά;
Ο φίλος μου ο Στέλιος Τσελέπης, ιδιοκτήτης του Oxygen Cycles (O2cycles) και ποδηλάτης ο ίδιος μου δάνεισε για λίγες μέρες ένα CyclOps Tempo Mag για να το χρησιμοποιήσω σε δοκιμές και να συγκρίνω τον παραγόμενο μέγιστο θόρυβο των δυο προπονητηρίων.

(σημείωση : ο μέγιστος θόρυβος βάσει  της δικής μου ικανότητας παραγωγής Watt στο ποδήλατο που είμαι ένας απλός ποδηλάτης που κάνει Brevets και τρέχει ερασιτεχνικά σε αγώνες τριάθλου. Φαντάζομαι πως το τα αποτελέσματα θα ήταν πολύ διαφορετικά αν στη σέλα καθόταν ένας πολύ προπονημένος Sprinter.






Δοκιμή ελέγχου φασαρίας στην αυλή: 
Το Fluid έφτασε σε μέγιστο (max) 76,8dB  (το 78,6 που κατέγραψε ήταν από το στιγμιαίο ήχο κουμπώματος του πεντάλ
To Mag έφτασε σε μέγιστο (max) 80,1dB (το 83,6 που κατέγραψε ήταν από το στιγμιαίο ήχο κουμπώματος του πεντάλ

Ως αίσθηση όμως ο ήχος διαχέοταν στον εξωτερικό χώρο και δεν ήταν ενοχλητικός για κανένα από τα δυο προπονητήρια.






 
Δοκιμή ελέγχου φασαρίας σε ένα δωμάτιο του σπιτιού: 
Το Fluid έφτασε μέγιστο 84,4dB
To Mag έφτασε μέγιστο 96,5dB


Η αίσθηση και η διαφορά σε εσωτερικό χώρο ήταν αισθητή. Το Mag από κάποια στιγμή και μετά συντόνισε με το πάτωμα ενώ η διαφορά του ήχου των 12dB σε μέγιστη προσπάθεια σε έκανε να νομίζεις ότι θα απογειωθεί. Το Fluid2 αντίστοιχα έφτασε 84,4dB αλλά δεδομένης της αντίστασης του δεν είναι μια ένταση που μπορείς να μείνεις για πολύ ώρα.  (To Watt curve στο Fluid2 είναι για γερά πόδια)



Εξομοίωση δρόμου - πραγματικές συνθήκες.


Κατά τη δειάρκεια του γυρίσματος κατέγραψα στο Polar τις δυο προσπάθειες παραγωγής Max Watt τόσο στο Mag όσο και στο Fluid2. Το διάγραμμα του Fluid είναι κατά πολύ πιο ρεαλιστικό και αντίστοιχο με αυτό που θα κατέγραφα στο δρόμο σε μια αντίστοιχη προσπάθεια. Η αντίσταση του δε με άφησε να ξεπεράσω τα 50km/h όπως θα γινόταν και στο δρόμο δηλαδή.
Αντίθετα στο Mag κατέβασα σχεδόν όλες τις ταχύτητες στη κασέτα, κράτησα υψηλές στροφές στα πετάλια και πέτυχα μέγιστη ταχύτητα τροχού 76km/h πράγμα που δείχνει ότι τα μέγιστα watt αντίστασης του Mag είναι σαφώς μικρότερα.


Στα επόμενα 2 σχέδια με κόκκινο είναι οι παλμοί, με πράσινο είναι ο αριθμός πεταλιών-cadence, ενώ με μπλέ η ταχύτητα τροχού.


Προσπάθεια παραγωγής Max Watt στο δωμάτιο με CyclOps Mag : (Αρχείο καταγραφής Polar)






Προσπάθεια παραγωγής Max Watt στο δωμάτιο με CyclOps Fluid2(Αρχείο καταγραφής Polar)













Να το δούμε και σε βίντεο?
Το βίντεο αποτελείται από δυο φάσεις. Μέτρηση ήχου στην αυλή και μέτρηση ήχου σε ένα δωμάτιο. Οι συνθήκες μέτρησης είναι ίδιες. Ίδια απόσταση από την πηγή ήχου, ίδιος μετρητής έντασης, στη προκειμένη περίπτωση το μικρόφωνο του iPhone που έχει καλή ευαισθησία και ίδια εφαρμογή ηχομέτρησης. Φορούσα και τον παλμογράφο Bluetooth H7 της Polar ενώ στο ποδήλατο υπάρχει εγκατεστημένος cadence + speed sensor. Έτσι αντίστοιχα για όλες τις μετρήσεις μπορεί να παρακολουθεί κάποιος και στοιχεία όπως cadence/παλμούς









Συμπέρασμα μετά από δυο χρόνια χρήσης.


Κατάσταση/φθορά

Μετά από δυο χρόνια στη κατοχή μου το προπονητήριο δείχνει ακόμη καινούργιο. Ο κύλινδρος στο φρένο στον οποίο πατά το ελαστικό δεν έχει φθαρεί και φαίνεται πως όλη η κατασκευή είναι φτιαγμένη για να αντέχει πολύ βαριά χρήση.

Θόρυβος

Ο Θόρυβος κατά τη λειτουργία του προπονητηρίου θα έλεγα προέρχεται περισσότερο από τα μηχανικά μέρη, την αλυσίδα ή τις αλλαγές ταχύτητας. Το βουητό του προπονητηρίου για μια ελαφριά άσκηση κατά την οποία πηγαίνουμε ένα ήρεμο στροφάρισμα των 30χλμ είναι αμελητέο. Θα πρέπει να καταβάλουμε μέγιστη δύναμη ώστε το προπονητήριο να καταφέρει να ακουστεί.

Αντίσταση

Η αντίσταση είναι σίγουρα ΠΟΛΥ πάνω από το επίπεδο ενός καθημερινού αναβάτη κάνοντας το μια αγορά που θα κρατήσει πολλά πολλά χρόνια. Μου είναι δύσκολο να κρατήσω μεγάλη ταχύτητα για πολύ ώρα και να κάνω γρήγορα πεταλιές.


Τιμή

Η τιμή του αν υπολογίσει κανείς την έλλειψη θορύβου κάτι που για κάποιους είναι βασικός κανόνας (με μωρά στο σπίτι, διαμέρισμα σε πολυκατοικία) αλλά και της μεγάλης αντίστασης φαίνεται πως είναι λογική.  Άν βάλει κανείς στην εξίσωση το ότι το προπονητήριο έχει εγγύηση εφόρου ζωής τότε είναι πολύ πολύ καλή!


Διάθεση


Αν το CyclOps Mag είναι αυτό που χρειάζεσαι κάνε μια ερώτηση στο  Oxygen Cycles (O2cycles





To οποίο σε πρόσφατη αγορά φίλου τα Χριστούγεννα στο συγκεκριμένο μοντέλο είχε καλύτερη τιμή και από το Wiggle







Τέλος μπορείς να ρίξεις μια ματιά για τις τιμές στο Αγγλικό Amazon που δεν έχει τον κίνδυνο να χρειαστούν τα εμπορεύματα εκτελωνισμό αλλά είναι πιθανό να έχει κόστος μεταφοράς.



     


Previous
Next Post »