Life is too short to wait. Live Today!

Life is too short to wait. Live Today!

Polar V650 GPS υπολογιστής ποδηλάτου - Review - Αναλυτική παρουσίαση







Polar V650 GPS υπολογιστής ποδηλάτου - Αναλυτική παρουσίαση - δοκιμή















Εισαγωγή


Άλλο ένα προιόν της Polar, το V650 αυτή τη φορά, ένας υπολογιστής ποδηλάτου GPS με δυνατότητα εμφάνισης χάρτη είναι στα χέρια μου για δοκιμές και για μια αναλυτική παρουσίαση.








Το Polar V650 χορηγήθηκε για ένα διάστημα τριών εβδομάδων από την επίσημη αντιπροσωπία της Polar στην Ελλάδα, την  Science Training. Το χρησιμοποίησα σε προπονήσεις όπως αντίστοιχα είχα κάνει και στο  δραστηριογράφο Polar A360 σε προηγούμενο Review νύχτα και μέρα σε βόλτες με το ποδήλατο, σε προπονήσεις στο προπονητήριο, προπονήσεις στο δρόμο αλλά και σε ένα Brevet 205 χιλιομέτρων.










------------------

Το Polar V650 σε διάφορες εκδόσεις με/χωρίς τους αισθητήρες, bike mount αλλά και διπλό bike/camera mount μπορείτε να το βρείτε στο Αγγλικό Wiggle στο σύνδεσμο ΕΔΩ.


 polar v650 wiggle













------------------






Διαστάσεις - μέγεθος - προδιαγραφές V650

Το V650 έχει το μέγεθος ενός μικρού smartphone με διαστάσεις 62 x105mm, πάχος 16mm και βάρος 122gr.  Έχει έγχρωμή οθόνη  αφής 2.8 ιντσών ανάλυσης 320χ240.


Οι προδιαγραφές όπως αναγράφονται στο site της Polar :

  • Εχρωμη οθόνη αφής
  • Αδιάβροχο με δείκτη αδιαβροχοποίησης IPX7 που σημαίνει βύθιση ως 30 λεπτά σε ένα μέτρο νερό πριν περάσει το νερό στο εσωτερικό που σημαίνει ΑΝΤΕΧΕΙ στη βροχή
  • Asahi Dragon Trail τύπου επιφάνεια οθόνης που σημαίνει ευλίστη αλλά ιδιαίτερα αύθραστη όπως φαίνεται και στο βίντεο σχετικά με το υλικό αυτό)
  • Πολυανθρακικό περίβλημα
  • Ειδοποιήσεις ήχου alerts
  • Μπροστινό φως LED
  • Μνήμη καταγραφής 10.000 ωρών
  • Επαναφορτιζόμενη μπαταρία 10 ωρών προπόνησης

(σ.σ.  Παρόλο που γράφει 10ώρες το επίσημο site εμένα κατέγραψε 12:20 ώρες ποδηλασίας και όταν σταμάτησα τη καταγραφή είχε μείνει στο 16% η ένδειξη της μπαταρίας)



Συνδεσιμότητα

  • Bluetooth® Smart
  • Λογισμικό αναβαθμίσιμο
  • 15 διαφορετικές γλώσσες (όχι Ελληνικά αυτή τη στιγμή αλλά UI languages English, Spanish, Portuguese, French, Danish, Dutch, Swedish, Norwegian, German, Italian, Finnish, Polish, Russian, Chinese, Japanese)
  • Συμβατό με Βατόμετρα τρίτων κατασκεαυστών  (Check third-party compatibility)
  • Polar Flow Sync υπηρεσία συμβατή με  Mac OS X 10.6, OS X 10.7, OS X 10.8, or later, and PC Windows 7, Windows 8, or later


Polar V650 Unboxing


Το κουτί του V650



Ανοίγοντας το  κουτί του V650 βρίσκουμε μέσα τα εξής : 
Polar V650
Καλώδιο φόρτισης mini-usb
Βάση στήριξης ποδηλάτου
3 λάστιχα διαφορετικού μήκους για τη στερέωση της βάσης στο ποδήλατο
Οδηγίες χρήσης
(Στις Bundle HR εκδόσεις υπάρχει και η ζώνη παλμών Polar H6 Bluetooth - Στη φωτογραφία απεικονίζεται η ζώνη παλμών Polar H7)













H μπροστινή πλευρά. Το κόκκινο κουμπί ξεκινά και σταματά τις καταγραφές. Αριστερά έχει ένα κουμπί που ξεκινά τη συσκευή και μας ανοίγει τα μενού.



Η πίσω πλευρά του V650. Το κλιπ στερέωσης στη βάση μοιάζει πάρα πολύ με αυτό της Garmin μόνο που επιπρόσθετα έχει και τα δοντάκια επιτρέποντας και λίγο διαφορετικές γωνίες στερέωσης



Η συσκευή κάνει περίπου 25 δευτερόλεπτα να ξεκινήσει και κατά την εκκίνηση έχει και ένα γραφικό intro με το δρόμο να προχωρά.

Σύγκριση μεγέθους Polar V650 με Garmin 500


Έβγαλα από το συρτάρι τη παλιά μου συσκευή για το ποδήλατο, το Garmin 500 και τα έβαλα δίπλα. Η οθόνη του V650 είναι όσο όλο το Garmin 500.  Οπότε αντίστοιχα και στο ποδήλατο δε θα υπάρχει το διακριτικό 500 αλλά κάτι πιο ευμεγέθη και με πολλές χρήσιμες λειτουργίες.
Χωρίς να συγκρίνω τι κάνει το ένα και τι το άλλο το V650 έχει δυνατότητα για προβολή των πληροφοριών με μεγάλα γράμματα ώστε να μη αργεί το μάτι να εστιάσει χάνοντας τη προσοχή για πολύ από τον δρόμο.





Σύγκριση μεγεθών με ένα μπισκότο Μιράντα αλλά και οι πίσω πλευρές των συσκευών. 






Αρχικές ρυθμίσεις - σύνδεση με το Polar Flow  


Για να συγχρονίσουμε το V650 μας με τον Η/Υ χρειαζόμαστε το Polar FlowSync το οποίο μπορούμε να βρούμε εδώ και διατίθεται για Windows & Mac.



  
Στη διεύθυνση https://flow.polar.com/start κατεβάζουμε το λογισμικό και το εγκαταστούμε.



Μόλις εγκατασταθεί τo FlowSync περιμένει να συνδέσουμε τη Polar συσκευή μας.





Παρέλαβα τη συσκευή με κάποια προηγούμενα στοιχεία άλλου αθλητή μέσα αλλά και μερικές καταγραφές ποδηλασίας. Οπότε τη σύνδεσα στον ΗΥ και μέσω του Polar FlowSync έκανα επαναφορά στις εργοστασιακές ρυθμίσεις (Factory Reset).




Για την επαναφορά σε εργοστασιακές ρυθμίσεις επιλέγουμε την επιλογή με το γρανάζι και μας οδηγεί στη παραπάνω εικόνα όπου επιλέγουμε το "Factory Reset".





Πατάμε ναι για επιβεβαίωση. Υπόψιν η συσκευή θα καθαριστεί από προηγούμενες ρυθμίσεις και καταγραφές.



Και επιτέλους ας ξεκινήσουμε την εγκατάσταση.





Συνδέοντας το Polar V650 στον υπολογιστή το FlowSync τον ανιχνεύει και μας ανοίγει ένα νέο παράθυρο φυλλομετρητή (Internet Explorer, Firefox, Chrome η Safari ή ότι άλλο έχουμε εγκατεστημένο). (Αν τυχόν αποτύχει να εκκινήσει το φυλλομετρητή θα πρέπει να αντιγράψουμε και έπειτα να επικολλήσουμε  τη γραμμή που μας υποδεικνύει)





Το νέο παράθυρο που ανοίγει μας συνδέσει στο Polar Flow Website και μας προτρέπει να συνδεθούμε με υπάρχον λογαριασμό ή να δημιουργήσουμε νέο αν δεν έχουμε ήδη. Η διαδικασία είναι απαραίτητη προκειμένου να αρχικοποιηθεί η συσκευή για πρώτη φορά και να συνδεθεί με κάποιο λογαριασμό χρήστη. Απαιτούνται ονοματεπώνυμο email και τοποθεσία.
(από ότι έχω δοκιμάσει μας επιτρέπει να φτιάξουμε λογαριασμό με ψεύτικο λογαριασμό email πχ presidentdonalttrump@greekparliament.gr ΧΩΡΙΣ να το επιβεβαιώσει. Παρόλα αυτά δε συνιστάται σε καμία περίπτωση κάτι τέτοιο γιατί αν ξεχάσουμε τον κωδικό μας δε μπορούμε να τον επαναφέρουμε κάνοντας χρήση του email. )





Αφού συνδεθούμε με το λογαριασμό μας λοιπόν μας προτρέπει να ορίσουμε μερικές παραμέτρους όπως τον τύπο ώρας που επιθυμούμε, 24ωρο ή 12ωρο ρολόι καθώς και τη γλώσσα που θα έχει η συσκευή.




Έπειτα οι μονάδες μέτρησης που χρησιμοποιούμε (αετρικό- αυτοκρατορικό σύστημα) και πληροφορίες για τη φυσιολογία μας όπως φύλο, ημερομηνία γέννησης, ύψος, βάρος. Τέλος μας ζητά να ορίσουμε το επίπεδο άσκησης μας.




Το επίπεδο άσκησης (training background) ορίζεται από τις ώρες άθλησης ανά εβδομάδα που συνηθίζουμε να κάνουμε.

Το Polar Flow δεν είναι dating site να πούμε και κανένα ψεμματάκι. Επιβάλεται να συμπληρώσουμε σωστά τα πεδία προκειμένου η συσκευή μας να υπολογίζει τα δεδομένα όσο γίνεται με περισσότερη ακρίβεια και τα αποτελέσματα μας να είναι πιο αξιόπιστα.
(για παράδειγμα χρειάζεται να έχει σωστά δεδομένα προκειμένου να υπολογίζεται σωστά το Recovery Status στο Polar Flow και να βλέπουμε τον συνιστώμενο χρόνο αποθεραπείας/ξεκουρασης μέχρι την επόμενη προπόνηση για αποφυγή τραυματισμών η υπερκόπωσης από υπερπροπονήσεις. Ένα υποθετικό σενάριο : αν εμείς ορίσουμε ότι είμαστε λιγότερα κιλά και ότι κάνουμε πολλές ώρες γυμναστική ανά εβδομάδα το πιθανότερο να μη μας εκτιμήσει σωστά την κόπωση μετά από 4 ώρες ποδηλασίας. Δε μιλάω και για θερμίδες που θα υπολογίσει εντελώς λάθος)




Πατώντας Save σε όλες τις ρυθμίσεις η συσκευή μας συγχρονίζεται με το Polar Flow. Θα γίνει σύντομα αν πρόκειται για νέο λογαριασμό ενώ θα πάρει λίγη περισσότερη ώρα αν είχαμε ήδη λογαριασμό, είχαμε ήδη προπονήσεις ποδηλασίας, είχαμε ανεβάσει χάρτες και διαδρομές στο Favorites που πιάνουν όγκο και απαιτούν ώρα για τη μεταφορά τους.




Τελευταία εικόνα του συγχρονισμού. Μεταφέρθηκαν οι ρυθμίσεις, οι διαδρομές, οι προπονήσεις καθώς και τα δεδομένα του χάρτη. Πλέον φορτίζει η συσκευή μας μέχρι να την αποσυνδέσουμε.



Με την ενεργοποίηση ενός προιόντος Polar μας έρχεται ένα email σαν αυτό από την Polar που μας υπενθυμίζει τι μπορούμε να κάνουμε μέσω της δικτυακής πλατφόρμας Polar Flow.
Να δούμε τις προπονήσεις μας, να αναλύσουμε τις επιδόσεις μας, να παρακολουθήσουμε τη πρόοδο μας, να "ζωντανέψουμε" τις διαδρομές μας μέσω του Relive χαρακτηριστικού αλλά και να μοιραστούμε με τους φίλους μας τα αθλητικά μας κατορθώματα.




Αλλαγές σε κάποια στοιχεία μπορούν να γίνουν έπειτα και από την ίδια τη συσκευή και αφορούν το βάρος, τη μέγιστη καρδιακή συχνότητα (max hr), τη καρδιακή συχνότητα ανάπαυσης (resting hr) και Vo2 Max (μέγιστος όγκος πρόσληψης οξυγόνου) που ειδικά μετά από ένα τεστ εργομέτρησης σε κάποιο ειδικό εργαστήριο μπορεί να ενημερωθεί κατάλληλα κάποιος αθλητής.
Οι αλλαγές γίνονται από το μενού Settings - Physical Settings.







Σύνδεση με αισθητήρες Speed Cadense HR (βίντεο how to)


Το επόμενο βήμα μετά τις ρυθμίσεις της συσκευής είναι το να το " ταιριάξω" (διαδικασία pairing) με τη ζώνη παλμών και με τους αισθητήρες του ποδηλάτου Speed & Cadence (ρυθμού περιστροφών πεταλιών/λεπτό). Υπόψιν ο αισθητήρας Speed χρειάζεται μόνο για τη καταγραφή της ταχύτητας τροχού στο προπονητήριο ή για σημεία που είναι ιδιαίτερα περιορισμένο το σήμα GPS (σε ένα τούνελ ή σε μια κλειστή πίστα ποδηλασίας)





Ρύθμιση HR  Polar H7 sensor



Από το μενού Settings επιλέγουμε το "Pairing" και από εκεί το "Pair new device".


Ο Αισθητήρας H7 Bluetooth δεν εντοπίζεται αν δεν κουμπωθεί στη ζώνη. Συνιστάται να φορεθεί κιόλας για ενεργοποιηθεί. Στην οθόνη μας εμφανίζεται ότι έχει βρεθεί το "Polar H7 6847B415". To επιλέγουμε και το pairing ολοκληρώνεται.











Εντοπισμός και σύνδεση του Speed & Cadence Sensor.
Πάλι από το μενού Settings - Pairing - επιλέγουμε το Pair New Device. Για να εντοπιστεί ο κάθε αισθητήρας θα πρέπει να ενεργοποιηθεί ώστε να είναι ανιχνεύσιμος.


Ρύθμιση Speed Sensor

Για τον αισθητήρα Speed θα πρέπει να γυρίσουμε τον τροχό ώστε το μαγνητάκι της ακτίνας να περάσει μπροστά από τον αισθητήρα. Θα δούμε ότι ανάβει ένα λαμπάκι σε κάθε πέρασμα του μαγνήτη μπροστά από τον αισθητήρα. Αν εκείνη την ώρα έχουμε βάλει το V650 να ανιχνεύει για νέες συσκευές θα τον εντοπίσει. Τότε θα πρέπει να τον επιλέξουμε και στην επόμενη εικόνα θα μας προτρέψει να πληκτρολογήσουμε τη περιφέρεια του τροχού. Η ακριβής περιφέρεια του τροχού βγαίνει από το μέγεθος του τροχού σε σχέση με το ελαστικό που χρησιμοποιούμε.

Η Polar έχει αναρτημένο τον ακόλουθο πίνακα αναρτημένο ώστε να γίνει σωστή επιλογή των τιμών κατά τη ρύθμιση του Speed sensor. Αυτό θα έχει φυσικά και αντίστοιχο αποτέλεσμα στη μέτρηση του αισθητήρα και στη ταχύτητα που θα δείχνει το V650.

Κοιτάζουμε τη διάμετρο του ελαστικού σε ίντσες (ψάχνουμε για την επισήμανση ETRTO και την αντιστοιχούμε στη δεξιά στήλη )

ETRTOWheel size diameter (inches)Wheel size setting (mm)
25-55926 x 1.01884
23-571650 x 23C1909
35-55926 x 1.501947
37-622700 x 35C1958
52-55926 x 1.952022
20-622700 x 20C2051
52-55926 x 2.02054
23-622700 x 23C2070
25-622700 x 25C2080
28-622700 x 282101
32-622700 x 32C2126
42-622700 x 40C2189
47-622700 x 47C2220
Τα μεγέθη τροχών του παραπάνω πίνακα είναι κατά προσέγγιση καθώς επηρεάζονται από τον τύπο των τροχών και την πίεση του αέρα στα ελαστικά.

Ρύθμιση Cadence Sensor

Για τον αισθητήρα Cadence θα πρέπει να γίνει κάτι ανάλογο. Να μπει το V650 σε διαδικασία αναζήτησης νέων συσκευών από την επιλογή Settings - Pairing - Pair New Device και μετά να περιστρέψουμε το βραχίωνα των πεταλιών έτσι ώστε να περάσει ο μαγνήτης που βρίσκεται στερεωμένος στο μπράτσο του βραχίωνα μπροστά από τον αισθητήρα και να τον ενεργοποιήσει. Θα ανάψει το λαμπάκι του αισθητήρα τότε και θα μας εμφανίσει στην οθόνη του V650 ότι έχει εντοπιστεί.






Στο τέλος αν όλα έχουν πάει καλά οι αισθητήρες HR, Speed και Cadence θα πρέπει να φαίνονται όπως στη παρακάτω εικόνα όταν πάμε στην επιλογή Settings - Pairing - Paired Devices














Ακολουθεί ένα σύντομο κλιπάκι που κατέγραψα για τη διαδιακασία σύνδεσης του V650 με τους αισθητήρες.






Ρυθμίσεις οθονών V650 - Ρυθμίσεις πεδίων τιμών

Πριν ξεκινήσουμε να χρησιμοποιούμε τη συσκευή μπορούμε να ρυθμίσουμε τις οθόνες που θα έχουμε κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας. Δηλαδή το τι πληροφορίες θα μας εμφανίζονται.




Από τη κεντρική οθόνη επιλέγουμε Settings κι από εκεί Sport Profiles. Μπορούμε να ορίσουμε διαφορετικές οθόνες για το κάθε ένα αθλητικό προφίλ ανάλογα με τον τύπο άσκησης που έχουμε.





Επιλέγουμε το Sport Profiles. Εκεί υπάρχουν έτοιμα τα Road Cycling, Mountain biking, Indoor Cycling και το Other.  Καθώς χρησιμοποίησα το ποδήλατο δρόμου έκανα αντίστοιχα παραμετροποιήσεις στο προφιλ του Road Cycling. Επιλέγουμε όποιο επιθυμούμε λοιπόν.





Μέσα στο sport profile Road Cycling μπορούμε να ορίσουμε διάφορα όπως το τι θα κάνει το μπροστινό κουμπί. Με την επιλογή "Front Button Takes Lap" στο ON θα μας γράφει ένα Lap κάθε φορά που το πατάμε. Αυτό έχει ιδιαίτερη αξία σε κυκλικές διαδρομές που επαναλαμβάνονται ώστε να μπορούν να γίνουν και συγκρίσεις αργότερα από το Polar Flow.
Στη λίστα λοιπόν υπάρχει και το Training Views.  View 1, View 2 κλπ. Μπορούμε να ενεργοποιήσουμε όσες χρειαζόμαστε και να ορίσουμε πόσα αντικείμενα θα έχει η κάθε μια οθόνη(view).

Στις ακόλουθες εικόνες βλέπουμε πως θα χωρίζεται η οθόνη μας όταν έχουμε ορίσει να εμφανίζεται από ένα ως 8 πεδία.


Η οθόνη σε 1 πεδίο ή χωρισμένη σε 2 πεδία



Η οθόνη χωρισμένη σε 3 ή 4 πεδία.



Η οθόνη χωρισμένη σε 5 και 6 πεδία.


Τέλος όταν θες να έχεις ΠΟΛΛΕΣ πληροφορίες σε μια οθόνη. 7 και 8 πεδία.



Βλέπουμε πως όσες περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν σε μια οθόνη τόσο πιο δύσκολο είναι για το μάτι να εστιάσει και να δει τις σημαντικές. Και εφόσον είναι υποκειμενικό το σημαντικό για τον καθένα αναβάτη ο καθένας ρυθμίζει αντίστοιχα τις  ρυθμίζει αντίστοιχα τις οθόνες που θέλει. 
Για κάποιον που θέλει πχ να συνηθίσει να κάνει πιο γρήγορα πεταλιές ενώ θέλει να κρατήσει τους παλμούς σε μια συγκεκριμένη ζώνη η επιλογή για τρία items (cadence, HR & time) ίσως να είναι μια καλή επιλογή.

Άλλοι κοιτάζουν διάρκεια ποδηλασίας, τρέχον ώρα ημέρας ενώ άλλοι θερμίδες.

Και ποια είναι οι διαθέσιμες τιμές που μπορούν να μπουν στα πεδία ? Ακολουθεί η λίστα με όλες τις διαφορετικές τιμές. 


Altitude - υψόμετρο
Altitude graph - γράφημα υψομέτρου
ascent - Μέτρα ανόδου
Barometer - βαρομετρική πίεση
Cadence - Ρυθμός περιστροφών πεταλιών
Cadence avg - Μέσος ρυθμός περιστροφών πεταλιών
Calories - Θερμίδες
Descent - Μέτρα καθόδου
Distance - Διανυθείσα απόσταση
Duration - Διάρκεια άσκησης




Force Max of revolution, left
Force Max of revolution, right
HR avg - Μέσοι παλμοί καρδιάς
HR graph Γράφημα παλμών καρδιάς
HR max - Μέγιστοι παλμοί καρδιάς
Heart rate - Τρέχον παλμοί καρδιάς
Inclination graph - Γράφημα της κλίσης
Inclination - κλίση επί της %



Lap cadence Avg - Μέσες στροφές πεταλιών γύρου
Lap Distance - μήκος γύρου
Lap Left/Right Balance - Ισορροπία γύρου παραγωγής watt αριστερού δεξιού ποδιού
Lap Power Avg - Μέση παραγωγή watt γύρου
Lap power max, Μέγιστη παραγωγή Watt γύρου
Lap Speed avg - Μέση ταχύτητα γύρου
Lap Speed max - μέγιστη ταχύτητα γύρου
Lap time - χρόνος γύρου
Left/right balance - Ισορροπία παραγωγής watt σε αριστερό/δεξί πόδι
Left/right balance avg - Μέση ισορροπία παραγωγής watt σε αριστερό/δεξί πόδι



Power, Power Avg, Power graph, Power max, Power Left & Right σχετίζονται όλα με την ύπαρξη βατόμετρου που δίνει αντίστοιχες τιμές για τα watt που παράγουμε κατά την ποδηλασία.
Power - τρέχουσα παραγόμενη δύναμη watt
Power Avg - Μέση παραγόμενη δύναμη watt
Power max - μέγιστη δύναμη watt
Power Left - τρέχουσα παραγωγή δύναμης watt στο αριστερό
Power right - τρέχουσα παραγωγή δύναμης watt στο δεξί.
Speed - τρέχουσα ταχύτητα
Speed Avg - Μέση ταχύτητα
Speed graph - γράφημα ταχύτητας
Speed max - μέγιστη ταχύτητα




Time of day - τρέχουσα ώρα
VAM (Velocita Ascensionale Media). Το VAM είναι ένας ποδηλατικός όρος για τη μέση ταχύτητα ανάβασης και για να υπολογιστεί θα πρέπει να συνυπολογίζεται η ταχύτητα αλλά και δεδομένα ύψους κατά την άσκηση.  Η μονάδα μέτρησης του VAM είναι m/h. Δηλαδή αριθμητικά αποτυπωμένη η ικανότητα ανάβασης μέτρων στη μονάδα του χρόνου.



Περιήγηση στα μενού Ρυθμίσεις μπροστινού φως (βίντεο)


Ενδιαφέρον και έκπληξη για ποδηλατικό GPS είναι το ότι έχει ένα μικρό μπροστινό LED φως που ρυθμίζεται να ανοίγει αυτόματα είτε με αναλαμπές είτε συνεχόμενα όταν το υπάρχον φως της ημέρας πέσει κάτω από ένα ορισμένο επίπεδο φωτισμού. Το επίπεδο ευαισθησίας για να ενεργοποιηθεί ορίζεται από το χρήστη. Δεν αποτελεί αυτόνομο σύστημα φωτισμού για πορεία σε σκοτάδι αλλά βοηθητικό μέσο για να γίνει αντιληπτός ο ποδηλάτης από οδηγούς /πεζούς κατά τη μετακίνηση του.




Στο παρακάτω βίντεο μπορεί να δει κάποιος τη λειτουργία του LED μπροστινού φωτός.





Πρόσβαση στο μενού που ορίζει την ένταση των ήχων αλλά και τη φωτεινότητα της οθόνης έχουμε σέρνοντας από πάνω προς τα κάτω στην οθόνη.  Εκτός ήχου και φωτεινότητας μπορούμε να ανάψουμε το μπροστινό φως (εικονίδιο με φως), να ενεργοποιήσουμε το φως να αναβοσβήνει με αναλαμπές (εικονίδιο με τελίτσες) και να επιλέξουμε την αυτόματη ενεργοποίηση με το τρίτο εικονίδιο το A. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να ανοίξει μόνο του το φως όταν οι συνθήκες του φωτός μειωθούν.

Τώρα το πόσο γρήγορα θα αναβοσβήνει το φως (Blink rate) και ποιο θα είναι το επίπεδο ενεργοποίησης του LED φωτός (Activation Level) όταν το έχουμε ρυθμίσει στο auto το ρυθμίζουμε από το μενού Settings - Front Light.





Δοκιμή του Polar V650 στο προπονητήριο CycleOps Fluid 2 - εικόνες - αρχείο προπόνησης

Δοκίμασα αρκετές φορές το Polar V650 σε στατικές προπονήσεις στο CycleOps Fluid 2. Η ύπαρξη αισθητήρα Speed Sensor είναι απαραίτητη για να βλέπεις τη ταχύτητα στο προπονητήριο. Δεδομένου της πολύ καλής αντιστοιχίας Watt/km (της αντιστοιχίας της δύναμης που καταβάλεις για να ποδηλατήσεις σε κάποια ταχύτητα ) οι καταγραφές εξομοίωναν το να βρίσκομαι έξω σε επίπεδο δρόμο.


Για να ξεκινήσει μια καταγραφή προπόνησης στο προπονητήριο επιλέγουμε από το αρχικό μενού Profile κι από εκεί επιλέγουμε την επιλογή Indoor Cycling αλλά και το ποδήλατο που θα χρησιμοποιήσουμε, το Bike 1 εφόσον σε αυτό έχουμε εγκαταστήσει τους αισθητήρες Speed και Cadence.

Φορώντας τη ζώνη παλμών και κάνοντας μια δυο πεταλιές ενεργοποιούνται οι αισθητήρες speed/cadence από το πέρασμα των μαγνητών (στο μπράτσο του πεντάλ για το Cadense sensor αλλά και στην ακτίνα του πίσω τροχού για το Speed Sensor). και η εικόνα που πρέπει να βλέπουμε είναι η παραπάνω. Το να έχουμε στη βάση της κεντρικής οθόνης 4 κύκλους με πράσινο περίγραμμα GPS, HR, Cadence και Speed.  (δεν έχουμε συνδέσει Power Meter που είναι ο μεσαίος κύκλος με το σήμα του κεραυνού).

Πατάμε το κόκκινο κουμπί και ξεκινάμε την άσκηση μας.
Κάθε φορά που το ξαναπατάμε ξεκινά τη καταγραφή ενός νέου Lap.
Αν το πατήσουμε παρατεταμένα θα μας εμφανίσει στην οθόνη τις επιλογές STOP και PAUSE. Το Pause θα σταματήσει με ένα απλό πάτημα στην οθόνη. Όμως για να σταματήσει η καταγραφή θα χρειαστεί να κρατήσουμε πατημένο στην οθόνη το κουμπι STOP.



Κατά τη διάρκειας της άσκησης βλέπουμε τις δυο οθόνες που είναι εργοστασιακά ρυθμισμένες για το Sport Profile  "Indoor Cycling".
Στη πρώτη βλέπουμε την οθόνη να έχει την επιλογή HR Graph που μας δείχνει χρωματισμένη τη ζώνη που βρισκόμαστε μαζί με τα όρια της. Συγκεκριμένα στη φωτογραφία βρίσκομαι στη ζώνη 3 στους 133 παλμούς και η ζώνη 3 ξεκινά στους 129 παλμούς ως τους 145. Τα άλλα 3 πεδία πληροφοριών έχουν τη διάρκεια, την απόσταση και τη τρέχουσα ταχύτητα.

Στη δεύτερη οθόνη εμφανίζονται η ταχύτητα , ο αριθμός περιστροφών, η μέση ταχύτητα και ο μέσος αριθμός περιστροφών, οι τρέχοντες παλμοί αλλά και η διάρκεια της άσκησης.



HR Graph

Μια ενδιαφέρουσα λειτουργία του HR Graph είναι να σου δείχνει εκτός από τη τρέχουσα ζώνη στην οποία βρίσκεσαι και το χρόνο που έχεις περάσει και στις άλλες ζώνες.




Με ένα πατημα λοιπόν πάνω στο HR Graph μας δείχνει την πρώτη εικόνα και τον χρόνο (26:47) που έχουμε περάσει στη ζώνη 2 (μπλε χρώμα). Πατώντας μια φορά ακόμη επιστρέφει στην αρχική κατάσταση που δείχνει τη ζώνη στην οποία βρισκόμαστε αλλά και τα όρια της (110-127)







Εδώ βλέπουμε για παράδειγμα ότι στο 33ο λεπτό της άσκησης έχουμε περάσει 26:43 λεπτά στη ζώνη 2. Λίγο αργότερα, στο 44ο λεπτό της άσκησης πατώντας τη ζώνη 3 (πράσινο χρώμα) μας δείχνει ότι έχουμε μείνει 06:19 λεπτά εκεί.


Χρωματισμός ζωνών HR Graph.




Ζώνη 2 μπλε χρώμα,  Ζώνη 3 πράσινο χρώμα.








Ζώνη 4 Κίτρινο χρώμα.  Ζώνη 5 κόκκινο χρώμα.


Τα χρώματα στις ζώνες έχουν τη σημασία τους . Στη κίτρινη και στη κόκκινη ζώνη δε μπορεί να μείνει κανείς αν δεν είναι προπονημένος για κάτι τέτοιο. Ειδικά στην κόκκινη σε μέγιστες προσπάθειες δύναμης μπορεί να μείνει κάποιος λίγα λεπτά μέχρι να παράξει γαλακτικό οξύ και οι μυς να αρχίσουν να σκληραίνουν και να χάνουν την ελαστικότητα τους με τους επακόλουθους πόνους.


Αποτελέσματα προπόνησης indoor cycling. Έκανα μια ώρα αερόβια άσκηση και τα αποτελέσματα όπως φαίνονται από το Polar V650 είναι τα ακόλουθα.
 (Σύνδεσμος της προπόνησης αυτής στο Polar Flow είναι ΕΔΩ)



1 ώρα διάρκεια, 29.57km απόσταση, μέγιστοι παλμοί  167, μέσοι παλμοί 126,  μέγιστη ταχύτητα 44.2χλμ/ω, μέση ταχύτητα 29.4χλμ/ω, 666 θερμίδες και από αυτές το 36% πρόηρθε από κάψιμο λίπους. 
Στη δεύτερη εικόνα έχουμε μια περιγραφή της άσκησης που έχουμε κάνει. Σε αυτή τη περιπτωση είναι μια βασική αερόβια προπόνηση χαμηλής έντασης που αυξάνει την αντοχή αλλά και την ικανότητα να καίμε λίπος κατά την άσκηση.
Ακολουθεί ένα χρωματιστό ραβδόγραμμα με το χρόνο που έμεινα στη κάθε ζώνη.




Μέσος ρυθμός περιστροφών πεταλιών 89 και μέγιστος ρυθμός 128. Το Altitude 53 είναι το ύψος στο οποίο έγινε η άσκηση σε σχέση με το ύψος θάλασσας. Ascent/descent άνοδος/κάθοδος δηλαδή δε καταγράφηκε λόγω στασιμότητας σε σταθερό υψόμετρο στο προπονητήριο. (Δεν εξηγείται περισσότερο αυτό)

Στη δεύτερη εικόνα περιγράφονται στοιχεία για το Lap 1. Δεν χωρίστηκε η άσκηση σε επιμέρους laps οπότε τα στοιχεία είναι όπως τα γενικά σύνολα.


Αντίστοιχα η προπόνηση αυτή μετά το συγχρονισμό της με το Polar Flow φαίνεται μέσω της online πλατφόρμας έτσι :



Ενδιαφέρον είναι ο χαρακτηρισμός της δυσκολίας της άσκησης (Demanding) αλλά και το Training Load που δείχνει τις ώρες που πρέπει να μεσολαβήσουν μέχρι την επόμενη μας άσκηση για να αποφύγουμε υπερκόπωση ή κινδυνέψουμε σε κάποιο τραυματισμό σε μυ/αρθρώσεις/συνδέσμους λόγω υπερπροπόνησης.



Εισαγωγή διαδρομών .gpx ή .tcx στο V650.

Εν όψει επικείμενης συμμετοχής στο Brevet Νεμέας - Ελευσίνας 2017 που πήρα μέρος, βρήκα το χάρτη της διαδρομής από τη διοργάνωση και αποφάσισα να το περάσω στη συσκευή μου. Ο χάρτης είχε σχεδιαστεί στο Openrunner.com το οποίο προσφέρει επιλογή για εξαγωγή (export)σε .gpx τύπου αρχείο ώστε να εισαχθεί μετά στο polar Flow.




Για την εξαγωγή επιλέγουμε το GPS Export.








Έπειτα επιλέγουμε τον τύπο που επιθυμούμε. ΄Οι συμβατές επιλογές είναι GPX Track και GPX Route με το Polar Flow. Η διαφορά τους είναι ότι το Route είναι μια σειρά από σημεία συντεταγμένων που θα μας οδηγήσουν στη διαδρομή χωρίς απόλυτη ακρίβεια ενώ το track είναι όλη η διαδρομή ακριβώς όπως θα τη διανήσει ένα όχημα κινούμενο στο δρόμο. 



Η διαφορά των δυο αρχείων φαίνεται και στο μέγεθος με το Gps-Route να πιάνει λιγότερο χώρο στο δίσκο, μόλις 14kb (export.gpx) σε σχέση με το export file του Gps-track (export-2.gpx) να πιάνει 769kb.

Eκανα και τα δυο αρχεία εισαγωγή με την διαδικασία που ακολουθεί στις επόμενες εικόνες και τα ονόμασα το μεν GPS-TRACK export ως Brevet-Nemeas και το GPS-Route export ως Way-points Nemea.






Έπειτα ανοίγουμε το Polar Flow και επιλέγουμε το αστεράκι πάνω δεξιά, τα Favorites.
Έπειτα επιλέγουμε το κουμπί πανω δεξιά Import Route. 

Στο πλαίσιο παραθύρου που ανοίγει μετακινούμε με drag & drop το .txc αρχείο της διαδρομής ή εναλλακτικά ψάχνουμε να το βρούμε στον ΗΥ μέσω της επιλογή Browse.






Πριν γίνει η εισαγωγή μας δείχνει μια προεπισκόπιση του χάρτη της διαδρομής, το όνομα της διαδρομής, τα χιλιόμετρα αλλά και το Sport για το οποίο είναι ο χάρτης. Επιλέγουμε το Road Cycling



Επίσης καλό είναι να αλλάξουμε το όνομα της διαδρομής σε κάτι πιο σύντομο και κατανοητό από το αρχικό. Μετονόμασα το όνομα της διαδρομής σε brevet-nemeas. Τέλος πατάμε το Import.






Πλεον η διαδρομή μας (GPS-TRACK export) βρίσκεται μέσα στα Favorites και επιλέγοντας τη μπορούμε να δούμε το χάρτη, την απόσταση αλλά και το όνομα. Από εδώ μπορούμε να αλλάξουμε πάλι το όνομα αν επιθυμούμε και να σώσουμε τις αλλαγές.
Κάτω ακριβώς από το το εικονίδιο της διαδρομής brevet-nemeas βλέπουμε τη σημείωση "Will be synced with Polar V650, Polar V800, τις μόνες συσκευές της Polar που μπορούν να κάνουν χρήση χάρτη. Αυτό σημαίνει ότι δε θα συγχρονιστεί με άλλες Polar συσκευές.










Αντίστοιχα πέρασα και το 2ο αρχείο το GPS-Route export και το αποθήκεσα ως Way-points Nemea.


Έπειτα έφτιαξα και ένα μινι χάρτη τοπικά στο Αιγάλεω μέσω του https://ridewithgps.com σε μια μικρή δοκιμή για να δοκιμάσω το πως φαίνεται ο χάρτης.  Αντίστοιχα από το ridewithgps χρησιμοποίησα το εργαλείο κατασκευή διαδρομής και έκανα μια μικρή κυκλική διαδρομή.







Έπειτα έχοντας φτιάξει τη διαδρομή την ανέβασα στο Polar Flow με την παραπάνω διαδικασία και την ονόμασα egaleo-track.


Συγχρονισμός διαδρομών με το Polar V650

Εφόσον ανέβηκαν πλεον οι διαδρομές στη πλατφόρμα Polar Flow είναι ώρα να συνδέσουμε το V650 με το mini usb ώστε να γίνει ο συγχρονισμός με το FlowSync που τρέχει στον υπολογιστή μας.




Ο συγχρονισμός ξεκινά αυτόματα με τη σύνδεση της συσκευής και ολοκληρώνεται μετά από λίγα λεπτά.






Για να δούμε τις διαδρομές που έχουμε συγχρονίσει στο V650 θα πρέπει να πατήσουμε την επιλογές ROUTES στην αρχική οθόνη.



Και πλέον να κατέβουμε στη λίστα και να επιλέξουμε αυτή που επιθυμούμε.



Επιλέγοντας μια διαδρομή μας δείχνει μια κάτοψη της διαδρομής ώστε να επιβεβαιώσουμε ότι είναι αυτή που θέλουμε πράγματι.  Κάτω δεξιά έχει και την κλίμακα ώστε να υπολογίζουμε τις αποστάσεις. Πχ στην αριστερή εικόνα η κλίμακα είναι 20km ενώ στη δεξιά εικόνα είναι μόλις 500μέτρα.





Δοκιμή χρήσης του χάρτη το βράδυ - βίντεο

Εφόσον είχα τις διαδρομές περασμένες στο V650 βγήκα στο δρόμο για να κάνω μια μικρή βραδινή δοκιμή την διαδρομή που έφτιαξα στο Ridewithgps στη γειτονιά του Αιγάλεω.

Για τη δοκιμή στερέωσα το V650 στο αριστερό μπράτσο από τις αερόμπαρες και πιο πίσω στερέωσα τη GoPro ώστε να μπορεί να βιντεοσκοπεί το δρόμο αλλά και την οθόνη του V650.




Επέλεξα τη διαδρομή Egaleo-track και ετοιμάστηκα να ξεκινήσω. Βάζοντας τη διαδρομή μου έβγαλε ένα μήνυμα "Route found" εφόσον το στίγμα μου εκείνη τη στιγμή ήταν πάνω στη διαδρομή. Αυτόματα υπολόγισε την υπολοιπόμενη απόσταση της μίνι διαδρομής 3.17km.







Στο κλιπ παραπάνω φαίνεται η χρήση του V650 στο δρόμο. Η γωνία θέασης της οθόνης δεν είναι η ιδανικότερη.


Ακολουθούν τα αποτελέσματα αυτής της μίνι βραδινής βόλτας όπως καταγράφηκαν στο V650.


Η βόλτα χαρακτηρίζεται ως Recovery training εξαιτίας των χαμηλών παλμών. Ουσιαστικά ήταν μια μικρή βόλτα με το ποδήλατο.







Η γραφική παρουσίαση της διαδρομής που έκανα.




Δοκιμή στο δρόμο σε μια απλή βόλτα στο κέντρο

Δοκίμασα το V650 σε μια Κυριακάτικη βόλτα στο κέντρο της Αθήνας.

Μια βόλτα από το συννεφιασμένο Ζάππειον.



Και μια μίνι στάση μπροστά από τη Βουλή.

Το αρχείο της καταγραφής από εκείνη την ημέρα όπως φαίνεται στο Polar Flow.





Η βόλτα έγινε στα πλαίσια  αποκατάστασης από ένα long run τρέξιμο οπότε οι παλμοί κρατήθηκαν χαμηλά.  Στο παραπάνω γράφημα φαίνεται χαρακτηριστικά και η στάση που έγινε στο Ζάπειο με τους παλμούς πολύ χαμηλά. (παλμοί με κόκκινο χρώμα)



Επιλογή - εγκατάσταση χάρτη στο Polar V650

Χάρτες! Το Polar V650 υποστηρίζει OpenStreet Map. Οι χάρτες ενημερώνονται από τους ίδιους τους χρήστες που χρησιμοποιούν συσκευές που το υποστηρίζουν και καταγράφονται σε αυτόν τον παγκόσμιο χάρτη πολλαπλά επίπεδα. Δρόμοι μετακίνησης αυτοκινήτων, ποδηλατόδρομοι, μονοπάτια.

Το κύριο πλεονέκτημα είναι ότι είναι ανέξοδη αυτή η χαρτογράφηση καθώς η ενημέρωση γίνεται από τους ίδιους τους χρήστες όσο χρησιμοποιούν τις συσκευές τους.

Αυτό ίσως έχει ένα περιορισμό καθώς κάποιο μονοπάτι ή κάποια πάροδος που ποτέ κανένας δεν έχει περάσει από εκεί δε φαίνεται στο χάρτη. Παρόλα αυτά αν περάσει κάποιος και καταγράψει τη κίνηση του από εκεί θα προστεθεί πολύ σύντομα μετά τον συγχρονισμό των δεδομένων που ανεβάζουν οι χρήστες στο Polar Flow με τους αντίστοιχους Map Servers που υποστηρίζουν το OpenStreetMap.




Ρυθμίσεις για τους χάρτες μπορούμε να κάνουμε από το Settings - General Settings - Maps. Εκεί μπορούμε να δούμε το πότε ενημερώθηκε ο χάρτης, να περιηγηθούμε σε αυτόν αλλά και να επιλέξουμε ποια στρώματα (layers) θα μας εμφανίζονται στο χάρτη.



Πατώντας στην επιλογή General Settings - Maps - Maps Settings και OFFLINE MAP Area μας προτρέπει να επιλέξουμε το χάρτη που επιθυμούμε να κατεβάσουμε στη συσκευή μας. Η επιλογή του χάρτη δεν είναι ανά χώρα αλλά ένα τετράγωνο 450km επί 450km πάνω στη γή το οποίο επιλέγουμε εμείς βάση των επόμενων εξορμήσεων μας.

 Το καλό είναι ότι ο συγχρονισμός των χαρτών γίνεται και μέσω του συγχρονισμού με το κινητό (με bluetooth) οπότε σε ένα ιδιαίτερα μεγάλο ποδηλατικό ταξίδι μπορεί να γίνει ενημέρωση των χαρτών χωρίς να χρειαστούμε υπολογιστή αλλά το κινητό μας τηλέφωνο συνδεδεμένο σε ένα WiFi δίκτυο και τo Polar Flow App.

Στην επιλογή  General Settings - Maps - Maps Settings - Map Layers μπορούμε να επιλέξουμε αν θα βλέπουμε πάνω στο χάρτη τα τοπογραφικά στοιχεία (ονόματα πόλεων, δρόμων κλπ), διαδρομές ποδηλάτου (Bike routes) αλλά και αγαπημένες διαδρομές (favorite routes).  Τα Favorite Routes είναι αυτά που έχουμε εμείς ανεβάσει στο Polar Flow ενώ στο Bike Routes είναι διαδρομές που έχουμε περάσει ξανά σε προηγούμενες εξορμήσεις. Παρατήρησα όμως ότι σε αυτή τη κατηγορία είχε βάλει και τα περάσματα μου κάνοντας τρέξιμο στη γειτονιά αλλά και γενικά στο Αιγάλεω.



Επιλέγοντας Browse Offline Map μας εμφανίζει ένα τυχαίο σημείο στη θάλασσα αν δεν έχουμε σήμα GPS και μόλις πιάσει σήμα GPS θα μας δείξει το σημείο που είμαστε.



Μπορούμε να περιηγηθούμε στο χάρτη ελεύθερα. Με την αφή των ακροδάκτυλων μπορεί κάποιος να κάνει ζοομ μέσα και έξω όπως ακριβώς στις οθόνες των smartphone.



Ψάχνοντας το χάρτη στην ευρύτερη περιοχή του αιγάλεω βρήκα με κόκκινη γραμμή  τη χάραξη στο χάρτη που έκανα κάνοντας τρέξιμο ένα βράδυ, χάραξη η οποία είχε καταγραφεί με το ρολόι V800 και μέσω των συγχρονισμών ήρθε και εδώ στο ποδηλατικό GPS!  Τέλειο :-)


Δοκιμή μέγιστης διάρκειας μπαταρίας στο  Brevet Ελευσίνα - Νεμέα - Ελευσίνα 200km

Χρησιμοποίησα το V650 στο Brevet Ελευσίνα Νεμέα Ελευσίνα 2017 στις 29 Ιανουαρίου.  Είχα φορτώσει στο Polat Flow το χάρτη της διαδρομής που βρήκα από τη διοργάνωση. 
Πριν ξεκινήσω επέλεξα από τη κεντρική οθόνη την επιλογή Routes και εκεί επέλεξα τον αντίστοιχο χάρτη "Brevet-nemeas".
Έπειτα επέστρεψα στη κεντρική οθόνη και πάτησα το κόκκινο κουμπί να αρχίσει η καταγραφή.
Εμφάνισε το μήνυμα "Route found" και χρωμάτισε το δρόμο μπροστά μου με κόκκινο χρώμα ενώ το κομμάτι της διαδρομής που είχα διανύσει με μπλε χρώμα.


Με το Polar V650 ξημερώματα στο λιμάνι της Ελευσίνας.



Το Polar V650 εν δράση. Τρέχουσα ταχύτητα 36.2km/h kai έχω διανύσει 33.44km


Το V650 από το πλάι.


Κοίτα μαμά, χωρίς χέρια! :-)









Στάση στον Ισθμό. Ευκαιρία για μια φωτογραφία στη γέφυρα.




Μερικά δεδομένα τη στιγμή της στάσης στον ισθμό. 03:15:40 ώρες από την εκκίνηση. 86 παλμοί. Διανυθήσα απόσταση 63.36km.
Στη δεύτερη εικόνα έχει ενδιαφέρον η επιλογή Back to Start που μας υπολογίζει την απόσταση για επιστροφή και τη κατεύθυνση που θα πρέπει να κινηθούμε για να επιστρέψουμε. Γράφει 49.35 αλλά μόνο αν τυχόν μπορούσαμε να ποδηλατήσουμε σε μια απόλυτη ευθεία ως την Ελευσίνα. Άρα δεν είναι σε καμία περίπτωση 49.35 μακριά αλλά ίσως να είναι 52-55 με τις στροφές του δρόμου.  Μια άλλη σημαντική πληροφορία είναι το ascent που δείχνει τα μέτρα ανόδου. Δείχνει 615 μέτρα ανόδου και είναι λογικό. Η διαδρομή ξεκίνησε από Ελευσίνα αλλά στο 15χλμ ανεβήκαμε τον ορεινό όγκο στο Μελετάκι πριν επιστρέψουμε προς την παλαιά Εθνική οδό με όλα τα μικρά λοφάκια που ακολούθησαν.



Το HR Graph δείχνει τη παραμονή χρόνου σε κάθε ζώνη. Μέχρι στιγμής όλα φαίνονται καλά. Ελάχιστος χρόνος στη ζώνη 4 που σημαίνει οικονομία δυνάμεων για τα περίπου 140km που απομένουν



Οθόνες με το χάρτη. Επιλογή να  βλέπουμε μόνο χάρτη ή και τρέχουσα ταχύτητα/απόσταση.





Η μέρα τελείωσε με πολλές ώρες στη σέλα του ποδηλάτου.


Συγκεκριμένα έφτασα στην αφετηρία, την Ελευσίνα μετά από 12:22:22 λεπτά (με αρκετές στάσεις για φαγητό και καφέδες, τα καλά βλέπεις των μη ανταγωνιστικών διαδρομών ποδηλατοτουρισμού).  Η απόσταση που καταγράφηκε είναι 205.98km, μέγιστοι παλμοί 156, μέσοι παλμοί 120, μέγιστη ταχύτητα 55.3km/h και μέση ταχύτητα μαζί με τις στάσεις 16.6km/h.   Το V650 υπολόγισε ότι κατανάλωσα 7210kCal από τις οποίες 60% ήταν λίπος.
Όχι κι άσχημα!!!

Στη δεύτερη εικόνα δείχνει στοιχεία όπως cadence, μέτρα υψομετρικής ανόδου και καθόδου αλλά και το μέγιστο ύψος στο οποίο βρέθηκα, 441μέτρα, το οποίο ήταν στη Νεμέα.



Σε μια από τις επόμενες εικόνες δείχνει ένα σχεδιάγραμα της διαδρομής που καταγράφηκε και στη τελευταία το καταμερισμό της παραμονής σε κάθε ζώνη παλμών και μια περιγραφική εκτίμηση του τι είδους άσκηση έκανα και που οφέλησε. Η δραστηριότητα χαρακτηρίστηκε ως "Basic & Steady training,  Long"

Αναλυτικά μπορεί κάποιος να δει τη καταγραφή της διαδρομής στη πλατφόρμα Polar Flow στο σύνδεσμο ΕΔΩ.


Polar Relive video Feature

Για τις μεγάλες διαδρομές μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει το Relive και να δει ένα πολύ ωραίο αυτοματοποιημένο βίντεο με τα σημαντικότερα στοιχεία της διαδρομής.
Για το Brevet Νεμέας μπορείτε να πατήσετε στην εικόνα παρακάτω για να το δείτε :

 Polar Relive



Πλατφόρμα Polar Flow - Smart Train - Smart Coaching

Προπονήσου έξυπνα - Train smart. Η Polar μέσω της πλατφόρμας Flow δίνει δυνατότητες έξυπνης προπόνησης κάνοντας χρήση των Trainig Load, Recovery status, Training Benefits & Smart Calories δυνατοτήτων.


Training Load 

Μέσα στην πλατφόρμα Polar Flow μπορούμε να δούμε στην επιλογή Diary (ημερολόγιο) με μια ματιά τις ημέρες και ώρες που έχουμε κάνεις προπονήσεις ανά ημέρα εβδομάδα ή μήνα. Σημαντικό είναι το χαρακτηριστικό  Training Load που μας δείχνει τη δυσκολία μιας προπόνησης. 

Η εβδομάδα σε μια ματιά:

Το Training Load συνδιάζεται και με μια εκτίμηση του χρόνου αποκατάστασης και της προτεινόμενης αποχής από άθληση για την αποφυγή υπερκόπωσης/εξάντλησης αλλά και την αποφυγή τραυματισμών σε μυς/αρθρώσεις/συνδέσμους λόγω υπερπροπόνησης. Στην παραπάνω εικόνα φαίνεται η καταγραφή του Brevet δεξιά της εικόνας με την επισήμανση 5 ως Training Load που το επεξηγεί στο τέλος ως "Extreme" άσκηση με χρόνο αποκατάστασης μεγαλύτερο από 48 ώρες. Πόσες ώρες? Θα το δούμε στην επόμενη εικόνα.



Recovery Status.


Μέσα στη πλατφόρμα Polar Flow στη καρτέλα Recovery status μπορούμε να δούμε σημαντικές πληροφορίες για το χρόνο αποκατάστασης. Τα επίπεδα είναι 4. Undertrained με γκρί χρώμα, Balanced με πράσινο χρώμα, Strained με κίτρινο & Very Strained με πορτοκαλί χρώμα.


Recovery status. Στην εικόνα βλέπουμε την εβδομάδα ακριβώς μετά το Brevet και τις 12:20 ώρες ποδηλασίας. Ο δείκτης προπονητικού φόρτου εκτοξεύτηκε και μου έβγαλε εκτιμώμενο χρόνο αποθεραπείας την ... Παρασκευή και καθώς έκανα ήπια ποδήλατο κολύμπι και τρέξιμο τελικά έφτασα την Κυριακή να είμαι στο επίπεδο "Balanced", 7 μέρες αργότερα δηλαδή!


Σε αυτή την εικόνα βλέπουμε μια πιο φυσιολογική εβδομάδα μεικτών προπονήσεων τριάθλου (κολύμπι τρέξιμο και ποδήλατο) και αντίστοιχα βλέπουμε τη στάθμη του Recovery status πως αυξάνει απότομα μετά από τις προπονήσεις και πέφτει σταδιακά μέχρι την επόμενη προπόνηση. Επίσης φαίνονται πιο καλά τα επίπεδα  Undertrained, Balanced, Strained & Very Strained.
Στην εβδομάδα που βλέπουμε οι προπονήσεις ήταν χαμηλής διάρκειας σε αερόβια ζώνη (ζώνη 2 και 3) πράγμα που επέτρεπε το να γίνουν τόσες προπονήσεις και στα τρία αθλήματα χωρίς να έρθει το σώμα σε επίπεδα εξάντλησης.


Επειδή η αίσθηση της κόπωσης δεν είναι πάντα εύκολα αντιληπτή το ίδιο από όλους μας, ένα τέτοιο εργαλείο μας βοηθά να εκτιμήσουμε την κατάσταση μας και να μην κινδυνέψουμε σε τραυματισμούς παρακάνοντας το με υπερπροπόνηση.

Training Benefit

Αμέσως μετά τη προπόνηση έχουμε άμεσα ένα πρώτο feedback από τη συσκευή για το όφελος της άσκησης που κάναμε.



Ανάλογα με το είδος της άσκησης εμφανίζει αντίστοιχα μυνήματα για να περιγράψει το πως αυτή η άσκηση μας βοήθησε στο να κάψουμε λίπος ή να βελτιώσουμε τη φυσική κατάσταση μας.

Smart Calories

To Polar V650 είναι ένα από τα προιόντα της Polar που υπολογίζει τις θερμίδες που έχουμε κάψει κατά την άσκηση βάση φύλου, ηλικίας, βάρους, ύψους, μέγιστης καρδιακής συχνότητας, διάρκεια και ένταση της άσκησης.  Οι θερμίδες υπολογίζονται και κατά τη διάρκεια της άσκησης και θα τις βλέπουμε αν έχουμε δημιουργήσει ένα πεδίο Calories σε μια από τις οθόνες μας.





Σύγκριση καταγραφών GPS Polar V650 με Polar V800

Παράλληλα με το V650 φορούσα το V800 στο χέρι όλη τη μέρα του Brevet. Το V800 επίσης ήταν συνδεδεμένο με τους ίδιους αισθητήρες παράλληλα με το V650 (Επιτρέπεται η σύνδεση με πολλαπλές συσκευές στους ίδιους αισθητήρες)
Έτσι είχα στο τέλος συγκρίσιμα δεδομένα από  τη καταγραφή των δύο Polar. Η καταγραφή του GPS καταγράφεται ίδια με το V800 να έχει γράψει περίπου 500 μέτρα λιγότερα. Στα 205χιλιόμετρα η απόκλιση είναι λιγότερο από 0.5%.




Πατώντας στην εικόνα μπορεί να δει αναλυτικά κάποιος τη καταγραφή με το Polar V650.


Πατώντας στην εικόνα μπορεί να δει κάποιος τη καταγραφή με το Polar V800



Παρατηρήσεις

Δυο χαρακτηριστικά θα ήθελα να έχει η συσκευή και πολύ πιθανό να τα υλοποιήσει η Polar μέσω ενός update όπως πολύ συχνά προσθέτει νέα χαρακτηριστικά στις υφιστάμενες συσκευές (Χειρισμός GoPro 4 μέσω του V800 για παράδειγμα)

Το ένα είναι τα smart notifications. Η φωνή της λογικής λέει ότι έχοντας τη προσοχή σου να διαβάσεις μια ειδοποίηση χάνεις το βλέμμα σου από το δρόμο. Αλλά αυτό αναιρείται όταν υπάρχει η δυνατότητα σε άλλα Polar ρολόγια όπως το V800, m400, A300, A360 που εμφανίζονται smart notifications και εξίσου θα μπορούσαν να σου τραβήξουν τη προσοχή κατά τη ποδηλασία.


Το δεύτερο και πιο σημαντικό όμως είναι η έλλειψη της δυνατότητας να κάνεις ένα προπονητικό πρόγραμμα όπως γίνεται στο V800 και στο πιο απλό ποδηλατικό GPS της Polar το M450.  (Λέγοντας προπονητικό πρόγραμμα εννοώ το καθοδηγούμενο πρόγραμμα που σε οδηγεί με φωνητικές και οπτικές ενδείξεις κατάλληλα ώστε για παράδειγμα να κάνεις 20 λεπτά ζέσταμα σε ζώνη 1-3,  10 προσπάθειες sprint x 30sec σε ζώνη 3-4 με ξεκούραση σε ζώνη 2-3 για 60sec και τέλος 10 λεπτά αποθεραπεία σε ζώνη 2)





Κατά το συγχρονισμό όμως παρατήρησα οτι μεταξύ άλλων συγχρονίστηκαν και τα προπονητικά προγράμματα που είχα δημιουργήσει στο Polar Flow.

Οπότε πιστεύω σε ένα επόμενο μεγάλο update να προσθέσουν τη σημαντική αυτή λειτουργία.












Συμπέρασμα 

Γενικά η εντύπωση μου για τη συσκευή είναι πολύ καλή καθώς όλες τις ημέρες που τη χρησιμοποιήσα λειτούργησαν όλα απροβλημάτιστα. Το χρησιμοποίησα σε βόλτες, προπονήσεις, νύχτα και ημέρα αλλά και σε ένα μεγάλο τέστ αντοχής ένα Brevet. Η λειτουργία με τους χάρτες είναι πολύ χρήσιμη για όσους θέλουν να εξερευνήσουν άγνωστες διαδρομές με την ασφάλεια του να έχουν το χάρτη στη συσκευή τους αντί να βασίζονται στο χάρτη του κινητού και να ρισκάρουν να μείνουν δίχως μπαταρία από τη παρατεταμένη χρήση του χάρτη.

Είναι μια καλαίσθητη συσκευή ιδανική για όλους τους ποδηλάτες που χρειάζονται ένα εργαλείο στο τιμόνι τους για τη καλύτερη πλοήγηση και καταγραφή των εξορμήσεων/προπονήσεων τους. Τα υλικά που είναι κατασκευασμένο το V650 (οθόνη φτιαγμένη από Asahi Dragon Trail glass) είναι εγγύση ότι θα αντέξει κάθε αδέξια χρήση αλλά και ότι δε θα καταστραφεί η οθόνη στη πρώτη πτώση.


Με μόνο ερωτηματικό το αν και πότε θα βγει νεότερο λογισμικό για τη συσκευή με το οποίο θα μπορεί να εκτελέσει κανείς ένας προπονητικό πρόγραμμα θα συνιστούσα την αγορά του Polar V650 ανεπιφύλακτα.










Το Polar V650 σε διάφορες εκδόσεις με/χωρίς τους αισθητήρες, bike mount αλλά και διπλό bike/camera mount μπορείτε να το βρείτε στο Αγγλικό Wiggle στο σύνδεσμο ΕΔΩ.






 polar v650 wiggle

Previous
Next Post »